Tip penjagaan muka dengan mudah


B



hey hey there!! assalamualaikum..rasa rasanya dah nak dekat lima hari dah Diya tak update posts Diya.maklumlah Diya ni baru balik daripada bermusafir.hhaa bukannya musafir ape,Diya baru je balik daripada rombongan ke negeri penyu..nanti Diya akan post ok tentang trip Diya,best oo!!

ok lah hari ni,Diya nak share dengan korang produk Tip penjagaan muka dengan mudah.Maklumlah kita nie kan remaja lagi,mude lagi..kulit pun still mulus,kan? Tip nak menjaga muke ni banyak orang request dekat Diya.So memamndangkan Diya seorang yang budiman,Diya pun nak share la dengan korang

Ok ikut step step ni.


Pertama ,Bersihkan muka, :
Pilih produk pencuci muka yang sesuai untuk kulit anda.Ciri-ciri kulit yang korang kena guna pencuci muka:
Berminyak
Berjerawat
Kulit kering
Kulit yang alahan
Ok lah tu merupakan kulit yang memerlukan pencuci muka.Cuci dalam gerakan membulat atau bulatan dengan air suam bagi mengekalkan kelempan kulit korang.




Kedua,pengelupasan :
Produk yang ada butiran lengkap adlah terbaik bagi step ini untuk membantu scrub off semua sel-sel mati dalam kulit kita sekaligus dapat membantu melembabkan kulit korang sa-maksimum mungkin.Pengulupasan kulit yang baik dapat membantu melicinkan mana-mana kawasan kulit yang kasar.





Ketiga,menggunakan toner :
Toner adalah sangat baik tuan tuan dan puan puan.Kenapa kerana ia dapat membantu menegangkan kulit dan mengeluarkan apa-apa kotoran atau baki sisa-sisa pembersih muka.Pada step ni,korang juga boleh memilih untuk menggunakan topeng muka seminggu sekali (paling effektif).







Keempat,pelempab muka :

Selepas korang,menggunakan toner muka,pastikan keringkan muka anda dengan tuala yang lembut dan bersih.P/s : jangan keringkan seluruh muka anda dengan tuala.Korang just letak sikit-sikit je dekat muka korang.
Sapukan pelembab muka ( sebaik-baiknya dengan pelindung matahari) untuk mengelakkan daripada kulit kering.Jika muka korang kenis yang berminyak,jangan sapukan pelembap pada setiap hari.Sebaliknya 3 kali seminggu.



Siap !! kini muka anda sudah bersih dan lembut.Cuma follow sahaja step yang Diya bagi,ok?
Selamat mencubaa!!!




mudah kan?



No comments:

Post a Comment

What do you think? Leave a comment :)